Johanna Hansson

Elian Van De Pitzenbughoeve

Publicerad 2014-11-14 13:00:00 i Allmänt, Elian,

e: Caesar Van De Helle
u: Gonda
ue: Lurano
 
Valack
född: 2004(R.I.P 22 januari 2014)

 
Jag köpte Elian 23 januari 2010 från ett försäljningstall i Hunnebostrand! Han hade inga muskler och var väldigt spänd när jag provred han, men tänkte aldrig på det. Utan tänkte mer på hur han hoppade och om han stannade eller bara gjorde uppgifterna jag gav han. 
 
Innan jag hoppade upp på han så red en annan, han red Elian bara på innertygeln och högform. Sen skulle han hoppa han lite, och då var det en bom, ett galoppsprång räcke, ett galoppsprång bom, ett galoppsprång räcke och ett galoppsprång till bom och sen slut. 
Ida(min gamla tränare) följde med mig dit. Jag hoppade upp börja rida lite och känna på han. Klart att han var spänd, han hade bara varit där en vecka tänkte vi liksom. Sen innan jag började hoppa frågar Ida försäljnings gubben: 
- Får vi sätta upp ett räcke och en oxer? 
Så då hoppade jag och hon höjde upp lite grann. När det låg på 120 cm så kom jag långt en gång, jag hoppade om och kommer lite nära och sen kommer jag en gång till och kommer perfekt! 
 
Och med tanke på att han inte hade några muskler eller var speciellt riden, och ändå bara hoppade utan problem så tänkte vi att han var bra, fin liksom. In i stallet och prata med mamma om vad hon tyckte. Han försäljnings gubben sa också då att det skulle komma några från Stockholm dagen efter och att jag var tvungen att bestämma mig direkt. Så att inte Stockholmarna skulle åka dit i onödan så vi stod en liten stund och funderade och sen säger jag bara: 
- Okej, vi tar han! Och smålog lite grann.
 
Nu springer han runt där uppe på de gröna ängarna och är nog jobbig mot alla de hándra hästarna han träffar. Min busiga lilla älskling, han rör om i grytan. Vi fick ta bort honom i januari detta år och FY vad hemskt det var. Hoppas han har det bra, och det tror jag verkligen. Utan smärta - han är fri - fri från allt. I miss you... 

Han är mitt allt och ingen häst kommer någonsin mäta sig med honom, han var så speciell och MIN! <3

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Roligt att du hitta hit. I denna bloggen kommer jag skriva om mina två hästar och deras träning, samt lite ur min vardag. Jag har en häst som jag kallar Dumle, han tävlas i hoppning. Sen har jag även en vid namn Andy, som jag kommer tävla lite i dressyr på grund av att han inte får hoppas så mycket längre.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela