Johanna Hansson

God morgon/lunch?

Publicerad 2015-01-11 11:28:46 i Allmänt,

Är lite sen på att skriva varje morgon, men nu är jag i alla fall på jobbet. Vet inte vad jag gör med hästarna, men blir nog ett lättare pass. Mamma kanske rider Andy medan jag rider Dumle? 

Vilken storm det var igår, direkt när jag kom hem från jobbet tog jag in hästarna och tog mig en uteritt på Dumle i det "underbara" vädret! Han var avslappnad och normal, inte alls stressad över den kraftiga vinden. Så det var skönt. Red dock inte så länge då det hann bli mörkt. 

Andy skrittade jag ut på lite senare, då var stormen ännu lite värre kändes det som. Bara smällde och lät, men Andy var lugn. Kunde skritta på halvlånga tyglar. Kändes också väldigt stabilt, kan även säga att jag gav mig ut barbacka på honom :) man måste ju lita på sina hästar ;) 


Hästarna i morse innan jag åkte till jobbet! Fick byta hagar då det var väldigt lerigt i den stora. Men gräs är det enda som räknas <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Roligt att du hitta hit. I denna bloggen kommer jag skriva om mina två hästar och deras träning, samt lite ur min vardag. Jag har en häst som jag kallar Dumle, han tävlas i hoppning. Sen har jag även en vid namn Andy, som jag kommer tävla lite i dressyr på grund av att han inte får hoppas så mycket längre.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela