Johanna Hansson

- My day -

Publicerad 2015-01-12 19:29:00 i Allmänt, Andy, Dumle,

Började dagen med en uteritt på Dumle. Vet inte varför men han var lite tveksam på att gå ut idag, stannade till lite då och då men med lite övertalning gick det bra ändå. Han fick galoppera på grusvägar och tyckte det var kul. Han såg till och med lite trött ut efteråt! ;) 

Andy var nästa på tur, vi började med att skritta en lite längre stund. Hittade även nya ridvägar(som var lite blöta just nu efter allt regn) men vi klättrade och tog oss igenom skogen där ändå. Andy hatar verkligen allt som har med lera och vatten att göra men skötte sig super där ändå. Travade på honom också och han var lite "busig" som han visar på sitt egna sätt genom att ha huvudet lågt, i form och bara dra lite! Hahah :) 

Såhär har jag sett ut idag om någon vill veta! Har seiöst gått runt hela dagen med hjälmen på huvudet för att jag inte orkade ta av den innan jag åkte till klubben för att rida en häst där. Väl på klubben städade/tvättade/mockade jag ur två boxar, så nu är det klart! 



Denna hästen red jag på klubben. Han är under igångsättning så jag travade bara, tränade på halter och lång låg form så att skulle få arbeta med ryggen. Kändes bra och han skötte sig lite i alla fall. Han vill gärna "dra in och ihop" huvudet när man travar och jag försöker få honom att ta stöd i bettet och sträcka fram huvudet lite mer! Blir lite att han inte tar stödet i handen, så det jobbar jag på när jag rider honom. 



När jag kom hem så begav jag mig ut på en springtur med hundarna, I MÖRKRET. Och då skall jag berätta för er att jag är väldigt mörkrädd. Hatar allt som har med mörker att göra nu på vintrarna. Tycker att "sommar mörker" är mycket mer behagligt, konstigt? 

Nu ska jag ta en underbar dusch, kanske titta på någon film och ta det lugnt resten av dagen. Tycker aktiskt att jag har varit väldigt duktig och effektiv idag. Inte ofta jag ridit tre hästar + begett mig ut och joggat! 

BRA KÄMPAT JOHANNA!! <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Roligt att du hitta hit. I denna bloggen kommer jag skriva om mina två hästar och deras träning, samt lite ur min vardag. Jag har en häst som jag kallar Dumle, han tävlas i hoppning. Sen har jag även en vid namn Andy, som jag kommer tävla lite i dressyr på grund av att han inte får hoppas så mycket längre.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela