Johanna Hansson

Dumles pass!

Publicerad 2015-01-20 13:33:41 i Allmänt, Dumle,

Han vilade ju igår och dagen efter han vilar blir han så JOBBIG i ridning eller som jag märkte idag även i tömkörningen. I början kastade han sig hela tiden, drog iväg till hörnet av paddocken. Jag kände bara "nu trasslar han in sig, får panik och spränger hela staketet!". Men det klarade vi utan och skada oss. 

Sen efter att vi båda masat med att försöka tömköra "på volten", och inte dra iväg åt ett annat håll, så var han spänd och inte alls så som jag vill att han ska gå. Men har nu lärt mig att det inte finns så mycket att göra dagen efter vilodag, mer än att rasta honom och sedan nästa dag arbeta honom! Lite tjötigt men något som man bara får lära sig, i framtiden kanske han kan gå alla dagar i veckan men att han går lugnt 2 dagar och bara skrittas och travas en dag. 

Man får testa sig fram helt enkelt. Inte ens i slutet av passet vatr han avlappnad och då hade jag hålt på ett bra tag. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Roligt att du hitta hit. I denna bloggen kommer jag skriva om mina två hästar och deras träning, samt lite ur min vardag. Jag har en häst som jag kallar Dumle, han tävlas i hoppning. Sen har jag även en vid namn Andy, som jag kommer tävla lite i dressyr på grund av att han inte får hoppas så mycket längre.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela